tisdag 18 maj 2010

Dressyr i Saussan och middag med vänner

Så var det dags för ännu en dressyrtävling. Denna gången nära och bra. Nu beslutar vi att Venus får bevisa att han faktiskt är en fransk häst och kan stå uppbunden utanför släpen som alla andra gör här nere. Gick bra förutom en gång då han betade på marken och grimskaftet fastnade under släpen - grimman rök - och Venus såg förvånad ut. Vaa! kan jag beta på hela fältet?!? I övrigt njöt han i det fina vädret tillsammans med Idole. Ja, ja vi njöt också.






Dressyren i sig gick sådär, 5:a i Preliminaire och 4:a i Grand Prix och tyvärr så red jag fel 2 ggr så placeringarna är mitt eget fel, men bättre lycka nästa gång som är om en månad. Puh!





Igår hade vi middag här hemma. Det var enormt kul eftersom Veronica, som jag lärde känna på franska institutet är på besök i Montpellier med sin make Anthony, gärna ville komma och så var Sandra, hennes vän Bertrand och hennes mamma Anita här och Caroline som hjälpte mig jättemycket att fixa med maten. Jättefin kväll och verkligen kul att träffa Veronica. Blev naturligtvis sent, svårt att sluta prata så lite trött idag. Har varit ute och skrittat Venus i skogen tillsammans med Sandra och imorgon kommer Tom o Bibbi.





1 kommentar: