lördag 26 februari 2011

Helg i Rodez

Helgen den 18-20 februari lastade vi in hästarna och åkte till Rodez. Det var Sandra, Jenny och jag som skulle rida men vi fick också med oss Sven och Bertrand och det var kul. Dessutom tre hundar så stugan var full.
Vi red kurs både lördag och söndag och under till utforskade Sven och Bertrand Rodez som turister. På lördagskvällen var vi på en Bowlingresturang som har jättegod mat och sen blev det bowling, vilket jag inte är särskilt bra på, men det var kul.
I övrigt är det ganska lugnt, väntar på lite mera värme nattetid så man kan börja fixa i trädgården. Det kan fortfarande gå ner till minusgrader på natten så det känns lite vanskligt att börja men det kliar i fingrarna.
Det blir nog inga blommor på vår lilla Magnoliabuske för det mesta an den har JB med stor frenesi tuggat i sig. Förra våren var det Emil och nu är det JB. Får väl sätta skyddsstaket runt det. Han är lika duktig som Emil att hitta på hyss och det han inte kan räkna ut själv lär han sig av Emil. Hu ja!! Har nu fått klart för mig att täcket på poolen tåler en del också för där hittar man numera spår av JB:s tassar. Ska bli intressant att se hur det går när vi tagit av täcket.....
Bilder får ni vänta på för just nu fungerar inte min dator speciellt bra. Lyckades välta ett vinglas och datorn stod ivägen, tangentbordet fick sig en dusch och det var nog inte bra.
Förresten kan jag meddela att Cimber air flyger Köpenhamn - Montpellier from 3 maj och detta år med vettiga tider på eftermiddagen så det är ett framsteg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar