söndag 29 december 2013

Vad hände under Hösten?




September började med att Gwen, vännina till Sandra bodde hos oss en dryg vecka, då vi bla fixade Sandras möhippa.
Den 7 september var det dags för bröllop, allt i Harry Potter tema.
Sedan kom Christer och Monika hit med sin husbil och vi hade en trevlig vecka i hop, dock hade jag börjat min kurs i Hundtrimning, så de gjorde en hel del utfärder med Sven
Helgen den 26-27 okt var vi i Lunel Viel med Butiken samtidigt tävlade Emil och JB dressyr.
JB var jätteduktig och klarade sin Brevet, Emil däremot tog det hela på lite för mycket skoj.
En månad senare var det dags för samma sak men då i Mauguio, JB gjorde 1:an , bra men Emil klarade inte sin Brevet.
Ja i övrigt har hösten varit fullt upp med min kurs här och Jennys kurs i Sverige. Tiden bara rinner iväg men nu har jag bara tre veckor kvar. Tyvärr tänkte jag lite tokigt när jag anmälde mig till kursen, att det blev över jul och nyår, så det blev ingen Sverigeresa. Men nu är det gjort och vi hade en lugn och mysig jul här nere, det är ju inte lika många röda dagar i France som i Sverige så det har blivit en hel del jobb, alla vill ha ´julfina hundar.
Betty på Clickerträning


Hundtrimning


JB på tävling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar