onsdag 13 augusti 2014

Sverigebesök

Såja, nu har jag varit slö länge nog. Dags att avrapportera. Som vanligt så har vi ett härligt väder men så ska det ju vara här. Efter veckan i Normandie var det bara att ta itu med hus och trädgård och planera för besök av familjen Kerrén.
Det var fantastiskt roligat att se dom alla och barnen har verkligen förändrats och blivit stora på det året jag inte sett dom, snart tonåringar alla tre. De kom dagen innan Svens födelsedag och vi fick nästan fyra dagar tillsammans, sen hade de hyrt hus i Fabregues en vecka där de bodde tillsammans med Lottas syster Åsa och hennes man Micke. De två sistnämnde kom på fredagen och bodde över hos oss till lördagen, det var trångt om saligheten men allt går och vi hade  mycket trevligt tillsammans. Vi hann med marknade i Saint-Gely-du-Fesc samt vinprovning på lördagen.
Söndagen ägnade vi åt packning och förberedelse inför vår egen resa till Österrike och Italien, men mer om detta i nästa inlägg.
Jag var dàlipà att fota de här dagarna men iaf sà provade Jonathan, Ida och jag att sova i tält. det blev sà där, blev bara jag kvar. Ha, Ha.
Men det blev Hàkan och kompani som fick packa ihop det och det var intressant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar