måndag 7 juni 2010

Till Sverige

Så var det dags för en vecka i Sverige igen, denna gången för att hämta ner Felicia och Filip. Jag tog samma flyg som Tom o Bibbi hem och denna gång fick jag boende hos Fredrik o Anette. Jenny skulle ha inflyttningsfest så det hade nog blivit både livat och trångt. Torsdagen ägnade Jenny och jag åt skön ansiktsbehandling och klippning. Hann också med ett besök hos Nilla och Lasse. Nilla stolt nybliven farmor. Vi åt en underbar mangosallad med grillat, blev en del vin också. Kul att ses.
På fredagen var jag och hämtade Josefine, Ida och Jonathan på Dagis. Mycket att prata om och full rulle. På kvällen var det dags att möta Nathalie som skulle tillbringa helgen med mig.
Lördag var vi ute med Håkan och barnen och tittade till huset i Veberöd och klippte gräs, sen blev det sightseeing för hela slanten i Lund och ag kände mig som första klassens turistguide. Vi fikade hos Ulla och smakade hennes goda hembakta kakor. Hann också se Lyngby och en del annat runt från Lund. Lägger in lite foto, ni kan ju gissa från var??
Häst med vingar, ja, men var har vi
en ko med vingar?? Eller en grön häst??

Underbara Magnolior i Lund
På kvällen samlades vi alla hos Fredde o Anette för att fira Filip och vi fick som alltid god mat.
Söndag var det dags att se fälttävlan i dagstorp och naturligtvis vimlade der av bekantingar. Mia red sin första fälttävlan och det fixade hon med glans.


På eftermiddagen blev det Malmö med omnejd. Det är mycket man hittar när man turistar i sitt eget land.
Måndagen var Nat:s sista dag och vi besökte Flyinge naturligtvis. Även Flädie hästbutik fick sig en duvning och det blev en del med hem.
Tisdagen ägnades åt att gör allt klart inför resan tillbaks. Vi handlar och packar, onsdag, upp i ottan och tillbaks till France med två förväntans fulla barn och vi ser fram emot 5 härliga veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar