måndag 18 april 2011

Helg med jobb och hundkurs och 4 dagar kvar till dagen "G"





Ja just det, "G" som i gammal, tur att man slutade bli äldre efter 45. När man började fråga vad jag skulle göra på min födelsedag så sa jag först att de som så ville var välkomna hit ner, men efter visst övervägande så kände jag mer för att resa bort några dagar och dessutom är det lättare för alla att ta sig hit ner under sommaren så jag hoppas får njuta av besök då.



I alla fall så sa jag väl detta till Jenny och att jag skull kunna tänka mig en lyxig golfhelg i Spanien. Nu har jag fått klart för mig att nånstans ska jag, men utan golfklubbor. Igår fick jag en packlista som innehåller bl.a cocktailkläder, regnponco, Spa-kläder och pass????????




Inte mycket till ledtrådar mer än att jag förmodligen ska lämna landet, men till vad? Spänningen stiger och det är med lite fjärilar i magen när jag inte har kontroll, men jättespännande.




Så här har vår helg sett ut, jobb, jobb och hundkurs. Nu är kaklet på golvet färdiglagt så


idag blir det





bänkskivor på plats, maskiner på plats och inredning i skåpen.






Jennys och JB:s dressyrträning går framåt och han tycker det är jättekul





Även skyddträningen tar sig nu fattar han galoppen och det är en kul lek.





Ja ja resultatet blev blandat med min bildinläggning men jag lägger ut det så får jag redigera vidare sen. För Sven väntar på datorn och nyheterna.


"Ja, ja det är som det är och det blir som det blir." Filips fina uttryck. Vilket betyder att ni får ta inlägget som det är, tiden räcker inte till.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag förstår att det jobbas på, jag trodde Ni ville bli klara med köket till dagen G för att du skulle kunna ta emot folkets jubel i ditt hem.
    Men det låter bättre med en liten avkopplande semester och fira i all stillhet. Spa låter inte dumt. Vi säger redan nu GRATTIS! Våren har kommit nu, igår var jag ute och plockade nässlor
    ett gott tecken. Ha det nu så bra och njut av livet efter 60. Vi gör det.
    Kram
    Kerstin och Jimmy

    SvaraRadera
  2. Det ser jättefint ut redan blir säker toppen bra när ni blir klara.
    Hoppas nu att du får njuta och ha en skön födelsedag.
    Kram från oss i skogen
    Ulrika & Håkan

    SvaraRadera