lördag 18 januari 2014

Nu e de klart!

Igår tog jag min examen och är nu diplomerad hundtrimmare. Fyra tuffa månader på 100%, det har varit slitsamt men roligt och jag har lärt känna nya härliga människor. Nu ska vi bara hoppas att vår idé om hundpensionat går att förverkliga.forestier du Baillarguet, 
forestier du Baillarguet, 
I dag hade jag tänkt ta sovmorgon, men det kunde jag ju glömma! Vaknade vid 7-tiden av jag inte fick plats i sängen, låg på huvudkudden, men mina kära vänner ville vara nära mig. Härligt!!!
På förmiddagen åkte jag ut till Venus, som jag inte haft tid med under den gågna veckan. Tänkte vi tar en tur i skogen så han verkligen får komma ut. Den turen innebär att man rider genom byn hem. När vi kommer in i byn, ganska trafikerat, så bestämmer han sig för att det finns vildsvin här eller nån annan dödlig fara. Puhhh! 27 år men han kan resa sig, kasta sig och galoppera baklänges! OK det hela slutade med att han fick arbeta hela vägen hem blev ganska svettig men jag tror han har roligt. Detta gör han bara för att det ska hända nåt. 
Hem och byter kläder och iväg på hundträning. Alla tre jobbade fint och om två veckor är det tävlingsdags igen för Emil och JB. Håll tummarna!
Nu hemma och inväntar makens köttfärslimpa. HUNGRIG




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar