fredag 2 maj 2014

Födelsedag

Först ett lunchbesök pà vàr Favoritrestaurant i
Saint Guilhem le Desert

Fick många Grattishälsning på min dag, tack för det mina kära.
Av Sven och Jenny fick jag en överraskningspresent och den blev fanatastisk, en övernattning med middag, vinproving och Spa på Chateau de Valloubiere. Vilket ställe, trodde det var ett gammalt slott men det visade sig att det hela(förutom vinodlingarna) var uppbyggt mellan 2005-2008. Tipp, topp!
Jag njöt av massage och Spa på eftermiddagen, sedan kl 18.30 var det visning och rundtur i vintillverkningen. Druvorna handplockas(man slipper sniglar och annat kryp) undrar vad vi dricker i vårt vin?
Efter detta samlades vi alla i matsalen,där vi intog en fantastisk måltid, 4 rätter med tillhörande viner och de har mycket goda viner. All maten lagades av frun i huset och såååå gott!
Ja, sen sov man gott och morgonen efter serverades en rejäl kontinental frukost.

Sallad med bakad camembert


Deras underbart goda och hemlagade Fois Gras.




Vackra rosor

Anländer till slottet

Innergàrden och uppe bakom räcket finns en härlig Bubbelpool  

Utsikt fràn vàr balkong. Härlig vy!

Egen bubbelpool pà rummet

En del av vàrt rum med en trött Gustafsson

Pà rundtur i vintillverkningen


Vy fràn matsalen


Här lagades all vàr goda mat




Tack för ett fantastiskt dygn.
Hit àterkommer jag gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar