torsdag 21 januari 2010

Virus


En olycka kommer aldrig ensam, eller hur??? som om det inte räckte med två fortkörningsböter på vägen ner.

Jag har fått virus i min dator, totalt finito. Det är ett gammalt virus från 2008 som tydligen skickar sig själv. Fick det via live, trodde det var ett medelande från Felicia men hon hade inte ens sin dator igång.

Just nu är jag väldigt bekymrad för man har för mycket i sin dator, bl.a alla mina bilder, skulle kunna säga många fula ord men det hjälper inte, eller hur?

I alla fall, så om ni som läser mina rader vill maila till mig så gör det på Svens adress: sven@basement.nu

Den fungerar i alla fall än så länge.


Frånsett ovanstående så är allt bra, solen skiner och mitt på dagen känns det vår likt. Härligt!!

Jag har nu sytt nya gardiner till sovrummet, det blev Mariomekko och vi är nöjda med resultatet. Bytte även sängöverkast(grönt) så hela rummet är som nytt.
Sen vi kom ner har vi hunnit träffa våra vänner här nere, var på middag hos Ralf o Francoise i lördags. Det bjöds på raclette. Där var även Jerome och Agneta och vi hade en trevlig kväll.
I söndags var det aperitif hos Natalie, alltid lika kul att träffa henne och jag är väldigt glad för hon vill gärna fortsätta rida Venus en eller två ggr/v. Det avlastar ju mig och jag får lite tid över för annats som golf och hundkurs.
På tal om Venus så är han inte nyss fyllda 23 år utan snarare 9, pigg som än ärta eller som en Duracelkanin på crack. Ni som känner igen uttrycket vet vad jag talar om, så nu är tävlingsplaneringen i full gång och vi jobbar hårt med dressyren. Första tävlingen är den 28 febr.
Igår var vi på middag hos Caroline, också trevligt att träffa henne igen. Hon jobbar mycket som vanligt.
Och idag satte franskkursen igång, så nu är det nog som vanligt igen....Frånsett dataskrället

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar