måndag 15 mars 2010

Cambounet sur le Sor


Jodå, där var mer snö(marginellt, men framförallt väldigt kallt. Jag frös konstant hela helgen utom just när jag red. Och, ja, ridningen gick alldeles lysande. vi började lördagsmorgonen med en 2:dra placering och sen 3:a på eftermiddagen. Gaëlle blev 2:a i sin klass och Alex vann sin, så då var det ju lika bra att fira med den medtagna champagnen, eller hur?

Sandra matar sina data fiskar och sen bild på vår stuga som låg med fin utsikt mot Montagne Noir. Vi var alltså i Midi-Pyrénées ganska nära Toulouse

Vi bodde alla i en gîte, jättetrevligt och mysigt. Till fredagskvällen hade jag gjort fisksoppa som uppskattades efter en kylig dag(-2). Lördagskvällen åt vi alla på tävlingsplatsen där man ordnat trevligt för oss med god mat.

Venus på prisutdelning

Nåja söndagen blev inte sämre. Jag red först och vann min klass, sedan var det Gaëlle´s tur och hon vann och för att inte göra saken sämre så vann även Alex sin klass. Då var vi rätt nöjda. Venus hade sitt fina Team Sweden täcke med sig så Gaëlle tyckte vi kunde heta Team Sweden, ja varför inte?

Jaha, då var det bara det fria programmet kvar som Sandra och jag skulle delta i. Har varit helt omöjligt att träna detta pga av väderförhållandena så vi kände oss ungefär som ppå väg till giljotinen, men så vadå, det kunde ju bara gå åt skogen, så SMILE!

Sandras klass gick först och Idole hade inte varit helt samarbetsvillig innan så det kunde gå hur som helst, men tro det eller ej, hon skötte sig jättefint och programmet gick som en dans.

Jaha, så var det vår tur, nervös som bara den, visste inte om musiken skulle stämma till programmet. Det kändes inte helt bra, men vi var superkoncentrerade och så red vi och red vi. Det flöt på fint och när jag har ca 30 sekunder kvar av programmet känner jag att jag har dressyrspöet i handen. Attans!!!!! Totalt förbjudet och ger 5 straffpoäng. Vi blev 2:a, men tro det eller ej, dom gillade programmet, koreografin och musiken så utan det eländiga spet hade vi vunnit. Kommer väl aldrig att rida in med ett spö igen, men smile...

I alla fall var jag nöjd, programmet fungerar och det är bara att köra vidare.

Sen var det packning och hemresa, var inte hemma förrän jättesent och mycket trötta, men en härlig helg.

Dock skönt att ha 19 graders värme idag, har varit ute och pysslat om Venus och han var jättenöjd att kunna vara i sin hage idag, det var längesen men nu är där torrt och fint. Nä. nu är det Godnatt för imorgon bitti ska Emil till veterinären och förbereda inför resan till Sverige, nu kommer vi snart.

2 kommentarer:

  1. GRATTIS! Bra jobbat båda två!!!!
    Haft en underbar weekend i Stockholm.
    Vi hörs!
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  2. Jätteduktig :-D Glöm inte yttertygeln ;-)

    SvaraRadera