onsdag 31 mars 2010

Sverigeresa

Nu har Emil varit med om sin första flygresa. Den 22 mars flög vi från Montpellier till Paris och sedan Paris-Köpenhamn och det gick alldeles utmärkt. Jenny hämtade oss på Kastrup och vi bodde hos henne och Emma hela veckan. Hundarna blev jätteglada när de möttes igen.
Jennys hem är fortfarande som en mindre byggarbetsplats men tusan så fint det kommer att bli.
Tog med mig en nätt fökylning till Sverige och den blev ju inte bättre av en flygresa så hela veckan var jag ganska förkylater och detta gjorde att jag tog det lugnt tillsammans med familjen och andra besök får anstå till nästa gång.
Tisdag hämtade vi Josefine, Ida och Jonathan på Dagis, härligt att se dom igen. Vi åt middag tillsammans och sen stannade jag där för Håkan skulle se MFF:s premiärmatch för året, viktigt.
Onsdag var jag inne hos mamma Ulla och fikade. Torsdag njöt vi av en härlig ansiktsbehandling och på kvällen kom Mia, Iréne, Elisabeth och Helena på besök och då passade vi på att äta musselsoppa. Alltid lika kul att träffa dom och det blev som alltid mitt i natten.
Tiden rusar, fredag förmiddag var jag med Lotta på Symässa i Malmö och jag lyckades hitta tyg som jag kan sy klänning av till Medeltidsbröllopet som jag är bjuden på i augusti. På kvällen var vi hos Freddes och åt middag, härligt att träffa dom oxå och barnen längtar redan hitner(alla).
Lördagmorgon och Jenny hade fixat klipptid åt mig, alltså upp i gryningen och till Malmö, sen i ilfart till Lund och fika med Ulla för där var Ulrika och henne ville jag ju också träffa. På eftermidagen var jag med Håkan och barnen, vi shoppade på Nova och sen hade vi en mysig kväll. Dvs lördagsmys med godis!
Söndag, sista dagen, fixade lite ärenden och sen åt vi och myste hos Freddes.
Jenny började jobba måndag morgon efter två veckors semester så Fredde körde mig till Kastrup och resan hem gick lika smärtfritt, men det blir en lång resa när man byter i Paris, från incheckning till utcheckning blev det nästan 10 timmar.
Tack till er alla för en härlig vecka hemma och till alla er som jag inte hann träffa så lovar jag att komma hem utan förkylning nästa gång och då slipper ni inte undan.
Venus har haft det bra när jag varit borta men han hostar lite som han brukar när det blir väderförändringar, fast idag när jag red så var han som vanligt,nästan.
Få se hur det blir med tävlingen i Pompadour, verkar lite krångligt just nu, men vi får se.
Våren börjar göra sitt intåg nu, äntligen...Gräset har blivit grönt istället för brungrått. Igår åkte växterna ut som vi haft på altanen och idag har det rensats hängrännor och putsat fönster och altanen är vårstädad med nytvättade gardiner, ljuvligt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar