måndag 1 mars 2010

Dressyr m.m

Tänkte ni kunde få en vacker häst att titta på., Ja, igår gick årets första dressyrtävling av stapeln, vi försöker oss på en nivå högre i år så vi får se hur det går.
I alla fall så blev vi inte placerade men det var en fin dag med mycket sol, nåja jag är nog ganska nöjd och vi får göra bättre nästa gång. Då bär det av till Cambounet sur Sor för en tvådagars tävling och då ska vi rida det fria programmet för första gånger.
Idag var vi ute och skrittade en lång tur i omgivningen och Venus satte av en sko i leran men tack och lov har vi en bussig hovslagare och han lovade komma i eftermiddag. Puh! för det är dressyrträning i morgon.
Ikväll har Sandra och jag jobbat med att finslipa musiken så nu ligger den på en CD, så nu är det träning som gäller.
I övrigt har vi nu haft ett par soliga dagar. Det var till och med så att suget efter trädgården blev för stort så idag har krattan åkt fram. Härligt!! Tror jag åker och köper lite vårblommor och planterar imorgon.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Bättre tur nästa gång. Jag får hålla tummarna bättre. Här töar det ktafigt men en hel del snö kvar och idag är det minus grader men solen skiner. Är lite avundsjuk på Er värme, men den kommer här också snart hoppas jag.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  2. Fina bilder..... Titta på bild två o tänk dig att manken ska upp en bit till :-)

    SvaraRadera