fredag 23 januari 2015

Dag 2 i Spanien

Frostgrader imorse men strålande sol och en ny dag tog sin början. Vi gjorde samma träningsmoment som igår, och det gick mycket bättre för mig och JB. Mellan pauserna har jag hunnit träna Jingo också, jätteroligt att jobba med henne. Tyvärr hände det jobbiga vid middagstid att hon blev dålig i magen, sicket jobb och stackars lilla hund. Har fått städa både henne och buren ett flertal gånger nu. Fick åka till Lidl och inhandla jätterullen med hushållspapper, städmedel och soppåsar. 
Mellan diarréerna är hon tack o lov pigg och glad, men det ör inte optimalt ned en sjuk hund på hotell. Hoppas hon mår bättre imorgon. 
I lvrigt har dagen förflutit med olika träningsmoment för mordant, en apportträning och dist ikväll hade vi teorigenomgång av spårträning, mycket intressant. Vad som var superjobbigt var att mina tre vänner här inte pratar varken spanska eller engelska och tjejen som översätter till engelska är tjeckiska och talar för en fransman ganska obegripligt son hon bad mig översätta. Märk då sägs allting först på tjeckiska som hon översätter till engelska och sen skulle jag översätta till franska samtidigt som det översätts till spanska. Sicken Soppa! Men det gick bra frånsett att huvudet är totalt slut. Vi började 9 imorse och slutade halv 9 ikväll. Sicken dag, det ör tur att det är intressant. 
Tänkte bada Jingo ikväll, men det struntar jag i eftersom hon fortf är dålig och jag aptrött. Nog för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar