torsdag 22 januari 2015

Ipo kurs i Spanien


Tur för mig men otur för Jenny, nä kanske inte. Jag fick chansen att åka på denna kurs eftersom Jenny har fullt upp med Betyd parning, inte riktigt rätt att ut och fara med hunden i onödan. Så jag fick JB och Jingo. For hemifrån i går fm och landade  i Lleida vid 9-tiden på kvällen, men då hade jag också hunnit med ett två timmars bankmöte i Carcassonne.
Redan vid infarten möter jag Julien och Seb som rastar Jingos syskon. Släpper ut mina två, men Jingo är mycket avvaktande, kanske har hon blivit väldigt Boxerindoktrinerad, Ha, ha.
Iaf efter sedvanlig inpackning och utfodring av hundar åt vi en god middag tillsammans.
Idag upp i gryningen för kursen började 08.00. Julien visste vart vi skulle så det var bara att hänga på. När vi var nästan framme(ett industriområde) hade de grävt upp vägen och stora maskiner arbetade därr så naturligtvis trodde vi att det var fel! Sen irrade vi runt i 1 1/2 timme tills vi fick klart för oss att vi faktiskt varit rätt från början!
Väl där tror jag inte vi missat nåt speciellt för de hade precis börjat träningen. Säkert mer än tjugo ekipage och jag arbetade med JB, som alltid en glädje
Sen är det ju märkligt i Spanien, klockan ett blev det paus och vi trodde äl att det var luncjh, men NEJ det var frukost, lunch fick vi klockan fem och dagen tog slut halv sju och då var man supertrött.
Hem rasta och mata vovvar, som också var trötta, sen en mysig dusch där jag bara lät varmvattnet strila. Sen blev det lite vin i baren, kvällsmacka,rastning av hundar och nu tänker jag SOVA!
Två fina kompisar
På väg hem från kursen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar