onsdag 18 november 2009

Besiktning av hästsläp

Jaha, idag var det dags, 10.30 på DRIRE i St Jean de Vedas. Kände mig laddat upp till tänderna, alla papper i beredskap. Släpen nytvättad och fin. Dessutom har jag fått Håkan och Sven att försöka fixa det felande ljuset i veckan, vilket inte lyckades. Bestämde mig för att det får kvitta, kan inte bli värre än attjag får åka hit igen.
Möts av en äldre gentleman med alla mina insända papper i handen.
Han läser alla befintliga småskyltar på släpen om och om igen......
Mäter längd och bredd... för säkerhetsskull två gånger.....
Sen, ber han mig köra ut ur hallen och parkera utanför och så ses vi på hans lilla kontor. Jag lämnar ifrån mig svarskuvert och check....han förklarar att i nästa vecka kommer jag att få ett förseglat svar till Prefecturen och en kopia till mig själv. Jahaa, var detta allt?? Japp. Snacka om att luften gick ur., men är det. så att det är klart nu och att jag får nya skyltar så Tack så Mycket!!
Imorgon bär det av till Rodez tillsammans med Natalie, Julie och hästen, för tre dagars härlig ridning. Rapport kommer:
Tittade precis på det svenska ovädret - storm - och vi har haft strålande väder med 24 gr. Antar att det är det förstnämnda som väntar om ett par veckor, fast då kan man ju få vara inomhus och mysa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar