söndag 22 november 2009

Novemberhelg i Rodez








Just hemkommen från en härlig och avkopplande helg på Domaine de Combelles strax utanför Rodez. Vi åkte upp torsdagkväll, julie, Natalie och jag tillsammans med Venus och Cirius(Julies häst), naturligtvis var även Emil med. Anton fick stanna hemma och hålla Sven sällskap.

De två första bilderna är från vår illa verande efter en mysig lunch utomhus i fredags. Tredje bilden är från stallet vi stod och där har också Nicolas, som stod för träningen kommit med, samt Agnes och hennes häst som också deltog i träningen.
Denna bild är en vy från vårt stall och visar Rodez. Stallet vi stod i denna gång används normalt under betäckningssäsongen men nu var det lugnt och fridfullt


Fredagens dressyr avlöstes av att Agnes skulle hoppa sin häst och det tyckte vi kunde avslutas med champagne och chokladkaka i det fina vädret.


Lördag moron var vi iväg och tittade på Nicolas och hans hustrus hästar, många fina djur där i alla åldrar. Kallt som attan och blåste gjorde det.



Vi jobbade på med dressyren även under lördagen, jättekul och inspirerande. Venus charmar alla som vanligt men så är han ju världsbäst.


På kvällen åt vi middag inne i Rodez tillsammans med lite yngre släktingar till Natalie. Blev inte särskilt sent för en kurshär uppe tar ut sin rätt såtrött blir man.

Söndag fm skrittar vi hästarna ochg sedan är det tid att packa och återvända hemåt, Tack för denna gång. Det var 11 gr i Rodez vid middagstid och 20 gr hemma ca 16.oo ....känns som en rejäl skillnad och ändå är det knappt 20 mil, men det ligger högt. För er som är intresserade så lägger jag till deras hemsida. http://www.combelles.com/

Förresten så lägger jag med stövelbilden också därför att jag tycker den är fin. Den kom till därför att Nat sade till mig att det inte räcker stövelsträckareinuti utan dom måste hängas upp också för att sträckas ut...undrar just hur länge mina drygt 10 år gamla stövlarmåste hänga???
Till sist, jag fick precis denna bild från Nat, föreställer Gaëlle när hon tränar sin fina häst. Gaëlle är min dressyrtränare och jag har just beslutat att Venus och jag flyttar till hennes stall. Tror det blir jättebra och rapporter följer.


1 kommentar: